Found 56 results
Author Title [ Type(Desc)] Year
Filters: First Letter Of Title is M and Author is Reichwald, Ralf  [Clear All Filters]
02. Edited Books and Volumes
Adamczyk, S., Hansen E. G., & Reichwald R. (2009).  Measuring Sustainability By Environmental Innovativeness: Results from Action Research at a Multinational Corporation in Germany. International Conference on Evaluation Metrics of Corporate Social and Environmental Responsibility, 21.–24. Juni 2009.
Reichwald, R., Piller F., & Müller M. (2004).  A multi-channel customer interaction platform for mass customization – Concept and empirical investigation. Fourth International ICSC Symposium on Engineering of Intelligent Systems – EIS 26. Februar - 02. März 2004.
Piller, F., Möslein K. M., & Reichwald R. (2002).  Mass Customization Concepts for the E-Conomy: Four Strategies to Create Competitive Advantage With Customized Goods and Services on the Internet. International NAISO conference on Information Science Innovations, ISI 2001, 17.-21. März 2002.
Hellmann, R., & Reichwald R. (1981).  Möglichkeiten und Planungen für einen wirtschaftlichen Einsatz der neuen Kommunikationsdienste Teletex und Telefax, Grundüberlegungen zum Feldversuch Bürokommunikation. Kongress Online 81.
04. Conference Papers
Adamczyk, S., Hansen E. G., & Reichwald R. (2009).  Measuring Sustainability By Environmental Innovativeness: Results from Action Research at a Multinational Corporation in Germany. International Conference on Evaluation Metrics of Corporate Social and Environmental Responsibility, 8-10 June, 2009.
Reichwald, R., Piller F. T., & Möslein K. M. (2002).  Mass Customization concepts for the E-conomy: Four Strategies to Create Competitive Advantage with Customized Goods and Services on the Internet. International NAISO conference on Information Science Innovations (ISI) 2001 at the American University of Dubai.
Reichwald, R., Piller F., & Möslein K. M. (2000).  Mass Customization based eBusiness strategies. The Strategic Management Society (SMS) 2000.
Reichwald, R., Piller F. T., & Möslein K. M. (2000).  Mass Customization based eBusiness strategies. 20th Annual International Conference of the Strategic Management Society (SMS) 2000.  (78.92 KB)
Reichwald, R., Piller F., & Möslein K. M. (2000).  Mass Customization Concepts for the E-Conomy: Four Strategies to Create Competitive Advantage With Customized Goods and Services on the Internet. The International ICSC Congress on Intelligent Systems and Applications, ISA 2000.
Reichwald, R., Piller F. T., & Möslein K. M. (2000).  Mass Customization concepts for the E-conomy. Four Strategies to Create Competitive Advantage with Customized Goods and Services on the Internet. The International ICSC Congress on Intelligent Systems and Applications (ISA) 2000.  (64.61 KB)
07. Book Chapters
Reichwald, R., & Möslein K. M. (2007).  Marktorientierte Führung in organisatorischen Führungssystemen. (Bruhn, M., Kirchgeorg M., & Meyer J., Ed.).Marktorientierte Führung im wirtschaftlichen und gesellschaftlichen Wandel. Festschrift für Heribert Meffert. 47-62.
Reichwald, R., & Möslein K. M. (2003).  Management und Technologie. (von Rosenstiel, L., Regnet E., & Domsch M. E., Ed.).Führung von Mitarbeitern. Handbuch für erfolgreiches Personalmanagement. 689-706.
Reichwald, R., Fremuth N., & Ney M. (2002).  Mobile Communities. (Reichwald, R., Ed.).Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. S. 521––538.
Reichwald, R., & Schaller C. (2002).  M-Loyalty - Kundenbindung durch personalisierte mobile Dienste. (Reichwald, R., Ed.).Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. S. 263––288.
Reichwald, R., & Schaller C. (2002).  M-Loyalty - Kundenbindung durch personalisierte mobile Dienste. (Reichwald, R., Ed.).Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. S. 263––288.
Reichwald, R., Fremuth N., & Ney M. (2002).  Mobile Communities - Erweiterung von Virtuellen Communities mit mobilen Diensten. (Reichwald, R., Ed.).Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. S. 521––538.
Piller, F., & Reichwald R. (2002).  Mass-Customization-Konzepte im E-Business. (Weiber, R., Ed.).Handbuch Electronic Business. S. 259––382.
Reichwald, R., Fremuth N., & Ney M. (2002).  Mobile Communities - Erweiterung von Virtuellen Communities mit mobilen Diensten. (Reichwald, R., Ed.).Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. S. 521––538.
Reichwald, R., Schlichter J., Galla M., & Wagner M. (2002).  Möglichkeiten und Grenzen von telekooperativer Unterstützung in der Anbahnungsphase. Praxisbeispiele: erfolgreich Arbeiten in virtuellen Kooperationen. S. 19––23.
Reichwald, R., Fremuth N., & Ney M. (2002).  Mobile Communities. (Reichwald, R., Ed.).Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. S. 521––538.
Reichwald, R., & Möslein K. M. (1999).  Management und Technologie. (von Rosenstiel, L., Regnet E., & Domsch M. E., Ed.).Führung von Mitarbeitern. Handbuch für erfolgreiches Personalmanagement. 709-727.
Reichwald, R., Lindemann U., & Zanner S. (1998).  Mobilisierbare Erfolgspotentiale durch Änderungsmanagement. (Lindemann, U., & Reichwald R., Ed.).Integriertes Änderungsmanagement. S. 257––265.
Reichwald, R., Lindemann U., & Zanner S. (1998).  Mobilisierbare Erfolgspotentiale durch Änderungsmanagement. (Lindemann, U., & Reichwald R., Ed.).Integriertes Änderungsmanagement. S. 257––265.
Reichwald, R., & Hesch G. (1998).  Mitarbeiter und Manager in neuen Organisationsformen. (Adam, D., Ed.).Komplexitätsmanagement. S. 87––96.
Reichwald, R., & Englberger H. (1998).  Multimediale Telekooperation in neuen Organisationsstrukturen,. (Reichmann, T., Ed.).Handbuch Globale Datennetze - Innovative Potentiale für Innovationsmanagement und Controlling. S. 109––133.
Reichwald, R., Bauer R., & Weichselbaumer J. (1997).  Modernisierung - Eine betriebliche Innovationsstrategie und ihre Bewertung. (Reichwald, R., & Fritsch M., Ed.).Modernisierung als Innovationsstrategie. S. 9––58.
Reichwald, R., Bauer R., & Weichselbaumer J. (1997).  Modernisierung - Eine betriebliche Innovationsstrategie und ihre Bewertung. (Reichwald, R., & Fritsch M., Ed.).Modernisierung als Innovationsstrategie. S. 9––58.
Reichwald, R. (1995).  Mobile Telekooperation in der Bauwirtschaft - Reengineering durch Einsatz mobiler Telekommunikation bei Baustellenfertigung. (Reichwald, R., & Wildemann H., Ed.).Kreative Unternehmen - Spitzenleistungen durch Produkt- und Prozeß innovationen. S. 339––354.
Reichwald, R., Oldenburg S., & Schulte B. (1995).  Mobile Telekooperation in der Bauwirtschaft - Reeingineering durch Einsatz mobiler Telekommunikation bei Baustellenfertigung. (Reichwald, R., & Wildemann H., Ed.).Kreative Unternehmen - Spitzenleistungen durch Produkt- und Prozeß innovationen. S. 339––354.
Reichwald, R., Oldenburg S., & Schulte B. (1995).  Mobile Telekooperation in der Bauwirtschaft - Reeingineering durch Einsatz mobiler Telekommunikation bei Baustellenfertigung. (Reichwald, R., & Wildemann H., Ed.).Kreative Unternehmen - Spitzenleistungen durch Produkt- und Prozeß innovationen. S. 339––354.
Reichwald, R., & Hesch G. (1995).  Menschenbilder im Paradigmenwechsel der Betriebswirtschaftslehre. (Henning, K., Ed.).Global denken, lokal handeln. Ethik in einer Welt des Wachstums und der Vernetzungen. S. 47––72.
Reichwald, R. (1995).  Mobile Telekooperation in der Bauwirtschaft - Reengineering durch Einsatz mobiler Telekommunikation bei Baustellenfertigung. (Reichwald, R., & Wildemann H., Ed.).Kreative Unternehmen - Spitzenleistungen durch Produkt- und Prozeß innovationen. S. 339––354.
Reichwald, R., Höfer C., & Weichselbaumer J. (1995).  Methodik der Entscheidungsfindung in Innovationsprozessen - ein beteiligungsorientierter Bewertungsansatz. Technikbewertung im Innovationsmanagement.
Reichwald, R. (1991).  Management Report. Vermittelnde Breitbandkommunikation zur langfristigen Sicherung des Unternehmenserfolges. (Ricke, H., & Kanzow J., Ed.).BERKOM - Breitbandkommunikation im Glasfasernetz - Übersicht und Zusammenfassung 1986-1991. S. 13––39.
Reichwald, R. (1989).  Mensch-Maschine-Kommunikationssysteme in der Planung. (Szyperski, N., Ed.).Handwörterbuch der Planung. S. 1098––1119.
Picot, A., Reichwald R., & Behrbohm P. (1985).  Menschengerechte Arbeitsplätze sind wirtschaftlich! - Das Vier-Ebenen-Modell der Wirtschaftlichkeitsbeurteilung. (e.V., R-K. der Deutsc, Ed.).Schriftenreihe Wirtschaftlichkeitsrechnung. S. 1––32.